Morsø

Leveret: 1933

FraTilAktivitet
28.12.193228.12.1932Bygningen af færgen udbudt
15.02.193315.02.1933Kontraheret ved Nakskov værft som nybygning nr 57
07.05.193307.05.1933Køllagt på Nakskov værft
15.07.193315.07.1933Navngivet MORSØ kl 13 af generaldirektør Knutzen's datter frk. Else Marie Knutzen. På grund af usædvanlig lav vandstand først søsat kl 17 ved Nakskov værft.
03.08.193303.08.1933Bilbrev udstedt.
10.08.193310.08.1933Anmeldt til registret, registreret 26.august.
25.08.193329.08.1933På ophalerbedding i Nakskov fra 25.08 kl 11.00 til 29.08 kl 17.00
31.08.193331.08.1933Nationalitets- og registreringscertifikat udstedt.
02.09.193302.09.1933Afgået Nakskov værft kl 09.00 (værftets prøvetur i Langelandsbælt)
03.09.193303.09.1933Ankom til overfarten, først til Nykøbing Mors, så til Glyngøre
04.09.193304.09.1933Prøvetur Glyngøre-Nykøbing Mors-Glyngøre, derefter overtaget af DSB
08.09.193310.10.1933I fart på overfarten Glyngøre-Nykøbing Mors
11.10.193311.10.1933Uregelmæssig sejlads på overfarten
12.10.193315.04.1934I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
16.04.193416.04.1934Aalborg værft
16.04.193417.04.1934Stod i dokken på Aalborg værft fra 16.04 kl 15.30 til 17.04 kl 05.00
17.04.193417.04.1934Aalborg værft
18.04.193422.08.1934I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
23.08.193424.08.1934Forsejlet fra Nykøbing Mors til Nakskov, ankom kl 09.00
24.08.193424.08.1934Nakskov værft, årligt eftersyn, garantieftersyn
24.08.193404.09.1934På Nakskov værfts ophalerbedding fra 24.08 kl 10.00 til 04.09 kl 16.30
04.09.193417.09.1934Nakskov værft (Garantieftersyn).
18.09.193418.09.1934Forsejlet fra Nakskov kl 11.00, anløb Korsør i ca. 10 minutter for at medtage (afsætte?) kompasretter
20.09.193421.12.1934I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
22.12.193422.12.1934Uregelmæssig sejlads på overfarten
23.12.193431.03.1935I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
01.04.193501.04.1935Aalborg værft
01.04.193503.04.1935Stod i dokken på Aalborg værft fra 01.04 kl 15.00 til 03.04 kl 12.30
03.04.193503.04.1935Aalborg værft
04.04.193515.11.1935I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
16.11.193517.11.1935Forsejlet fra Nykøbing Mors til København
17.11.193521.11.1935Orlogsværftet i København, i dok fra 17.11 kl 12.30 til 21.11 kl 12.00
21.11.193507.12.1935Orlogsværftet i København, årligt eftersyn
07.12.193507.12.1935Kompasretning
09.12.193509.12.1935Færgen er inde i Helsingør havn, på vejen fra København til Nykøbing Mors, evt 08.12.1935
10.12.193502.06.1936I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
03.06.193603.06.1936Frederikshavn værft
04.06.193606.06.1936Frederikshavn værft,bundbehandling, i dok fra 04.06 kl 14.00 til 06.06 kl 15.00
08.06.193625.11.1936I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 25.11 tur 774-D
25.11.193626.11.1936Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 09.30, ankom Orlogsværftet 26.11 kl 07.30
26.11.193616.12.1936Orlogsværftet i København, årligt eftersyn, der blev i for- og agterpeak indbygget tanke for fersk kølevand til hoved- og hjælpemotor.
28.11.193607.12.1936Orlogsværftet i København, i dok fra 28.11 kl 10.00 til 07.12 kl 12.00
07.12.193616.12.1936Orlogsværftet i København
16.12.193616.12.1936Passeret bommen i Københavns havn for udgående
16.12.193617.12.1936Forsejlet fra Orlogsværftet kl 17.00, ankom Nykøbing Mors 17.12 kl 16.30
18.12.193618.12.1936Kompasretning
18.12.193625.01.1937I fart Glyngøre-Nykøbing Mors fra 18.12 tur 782-J
26.01.193730.01.1937Uregelmæssig sejlads på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten på grund af is
30.01.193708.02.1937Ud af fart på grund af is fra 30.01 tur 774-D til 08.02 tur G-775
08.02.193712.02.1937I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
13.02.193717.02.1937Uregelmæssig sejlads på overfarten
18.02.193718.02.1937Ud af fart fra tur 1778 til tur L-N, VALDEMAR afløste
18.02.193719.02.1937I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
20.02.193706.03.1937Uregelmæssig sejlads på overfarten
07.03.193708.04.1937I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 08.04 tur 770-C
08.04.193708.04.1937Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 10.00, ankom Aalborg værft 15.30
09.04.193712.04.1937Aalborg værft, på bedding fra 09.04 kl 10.00 til 10.04 kl 11.00
13.04.193713.04.1937Afgået Aalborg værft kl 08.15, ankommet Nykøbing Mors kl 13.00
13.04.193715.09.1937I fart Glyngøre-Nykøbing Mors fra 13.04 tur xxxx til 15.09 tur 784-779
16.09.193716.09.1937Forsejlet til Svendborg værft
16.09.193717.09.1937Svendborg værft, årligt eftersyn. Alle maskinens cylindre har været adskilt for eftersyn.
17.09.193722.09.1937Svendborg værft, i dok fra 17.09 kl 13.00 til 22.09 kl 10.30
22.09.193704.10.1937Svendborg værft, eftersyn og bundbehandling
05.10.193705.10.1937Foretaget kompasretning
06.10.193706.10.1937Nok forsejlet fra Svendborg denne dag
07.10.193715.03.1938I fart Glyngøre-Nykøbing Mors fra 07.10 tur 772-A til 15.03 tur H-1775
15.03.193816.03.1938Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 13.30, ankom Orlogsværftet 16.03 kl 08.40
16.03.193816.03.1938Orlogsværftet i København
16.03.193819.03.1938I dok på Orlogsværftet fra 16.03 kl 10 til 19.03 kl 13
19.03.193820.03.1938Orlogsværftet i København
20.03.193820.03.1938Forsejlet fra Orlogsværftet kl 08.00, ankom Aalborg ved kaj kl xx.xx
21.03.193821.03.1938Forsejlet fra Aalborg kl 06.45, ankom Nykøbing Mors kl 12.00
21.03.193821.03.1938Gået i fart kl 16.30 på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten tur L-N
21.03.193822.04.1938I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
22.04.193822.04.1938Brud på krumtapakslen kl ca 10.20 denne dag, færgen taget ud af fart efter turene H-1775.
23.04.193805.07.1938Oplagt i Nykøbing Mors for reparation af krumtapakslen. Efter indtruffet brud af krumtapakslen er der foretaget fornyelse af denne med de deraf følgende omfattende adskillelser samt afdrejning af hovedmotorens svinghjul.
05.07.193805.10.1938I fart Glyngøre-Nykøbing Mors fra 05.07 kl 13.30 turene 782-J
05.10.193805.10.1938Bugserede dampfærgen Kronprins Frederik fra Nykøbing Mors kl 06.00 til oplægning i Glyngøre med ankomst kl 07.00.
05.10.193812.10.1938I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 12.10 tur 784-X
12.10.193813.10.1938Aalborg værft for bundbehandling
13.10.193815.10.1938Aalborg værft for bundbehandling, i dok fra 13.10 kl 06.00 til 15.10 kl 18.30
15.10.193818.10.1938Aalborg værft for bundbehandling
18.10.193818.10.1938Foretaget kompasretning
18.10.193828.02.1939I fart Glyngøre-Nykøbing Mors fra 18.10 tur 784-779 til 28.02 tur U-1797
01.03.193901.03.1939Forsejlet fra Nykøbing Mors kl xx.xx, ankom Aalborg værft kl 14.30
01.03.193915.03.1939Aalborg værft
15.03.193918.03.1939Aalborg værft, i dok fra 15.03 kl 16.00 til 18.03 kl 17.00
18.03.193921.03.1939Aalborg værft
21.03.193921.03.1939Foretaget kompasretning
21.03.193921.03.1939Forsejlet fra Aalborg værft kl 11.00, ankom Nykøbing Mors kl 17.00
21.03.193921.01.1940I fart Glyngøre-Nykøbing Mors fra 21.03 1939 kl 20.30
21.01.194024.01.1940Oplagt i reservelejet i Nykøbing Mors fra 21.01 kl ca 7.00 til 24.01 kl 11.55
24.01.194003.02.1940Uregelmæssig sejlads på overfarten som følge af sne og is
03.02.194003.02.1940Ud af fart fra tur x-1771 på grund af is
04.02.194028.03.1940Oplagt i reservelejet i Nykøbing Mors fra 04.02 kl ca 11.30 til 28.03 kl 10.05
28.03.194028.03.1940I fart Glyngøre-Nykøbing Mors fra 28.03 turene F-H
28.03.194009.04.1940Uregelmæssig sejlads på overfarten som følge af sne og is
09.04.194009.04.1940Denne dag får besætningen 1½ times overtid for forhaling med D/F HELSINGBORG
10.04.194003.07.1940I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
04.07.194005.07.1940Aalborg værft
05.07.194009.07.1940Aalborg værft for bundbehandling, i dok fra 05.07 kl 15.30 til 09.07 kl 15.00
09.07.194010.07.1940Aalborg værft
11.07.194019.07.1940I fart Glyngøre-Nykøbing Mors fra 11.07 tur 774-C til 19.07
20.07.194016.08.1940Eftersyn i Nykøbing Mors
17.08.194017.08.1940Foretaget kompasretning
17.08.194023.01.1941I fart Glyngøre-Nykøbing Mors fra 17.08 turene 778-775
24.01.194101.02.1941Uregelmæssig sejlads på overfarten som følge af sne og is
02.02.194111.03.1941Færgen lå oplagt i reservelejet som følge af is
12.03.194131.03.1941Uregelmæssig sejlads på overfarten som følge af sne og is, muligvis oplagt
01.04.194131.05.1941I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
31.05.194102.06.1941Oplagt og klargøring til værft
02.06.194102.06.1941Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 10 til Aalborg værft
02.06.194108.06.1941Aalborg værft
08.06.194108.06.1941Forsejlet fra Aalborg værft kl 07.55, ankom Nykøbing Mors kl 13.20
09.06.194128.06.1941Eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors. Minesikringskabel installeret.
01.07.194122.07.1941I fart Glyngøre-Nykøbing Mors fra 01.07 kl 09.34
22.07.194122.07.1941Prøve af minesikringsanlægget ud for Ørodde fra 08.30 til 12.00
23.07.194123.07.1941Foretog deviationsundersøgelse ud for Ørodde fra 15.30 til 19.30
23.07.194125.01.1942I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 25.01 kl ca 19.30
25.01.194207.04.1942Oplagt i reservelejet på grund af isen
08.04.194226.07.1942I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
28.07.194219.08.1942Eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors
23.08.194224.08.1942Aalborg værft for bundbehandling. Som følge af den tilstedeværende minefare i farvandene er der foretaget udskiftning af søventiler til stålstøbte søventiler.
24.08.194229.08.1942Stod på bedding på Aalborg værft fra 24.08 kl 13.45 til 29.08 kl 10.00
29.08.194230.08.1942Aalborg værft for bundbehandling
01.09.194201.09.1942Foretaget kompasretning
02.09.194215.06.1943I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
16.06.194308.07.1943Eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors. Færgen har været underkastet hovedsyn II med deraf følgende adskillelse og eftersyn. Endvidere er der installeret en ny sugeventilation i kahytten.
09.07.194309.07.1943Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 07.00, ankom Aalborg værft kl 13.00, forhalet til ophalerbedding samme dag fra 15.00 til 15.20.
09.07.194317.07.1943Aalborg værft
17.07.194317.07.1943Foretaget afprøvning af minekabel fra kl 9.05 til kl 11.40
17.07.194317.07.1943Forsejlet fra Aalborg værft kl 12.45, ankom Nykøbing Mors kl 19.15
18.07.194322.07.1943I fart Glyngøre-Nykøbing Mors fra 18.07 kl 09.43
22.07.194322.07.1943Ville ikke styre og sejlede ind i det lange molehoved i Nykøbing Mors, på en tur, sejladsen fortsat.
22.07.194323.08.1943I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
23.08.194319.09.1943Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors fra 23.08 kl 08.00 til 19.09 kl 09.34
19.09.194301.11.1943I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 01.11 kl 04.29
01.11.194301.11.1943Kl 04.29 grundstødt i tæt tåge på rejse fra Glyngøre til Nykøbing Mors
01.11.194301.11.1943De rejsende ilandsat med lodsbåden i 3 omgange med 45, 45 og 36 rejsende
01.11.194301.11.1943Kl 19.15 trukket fri af grunden af dampfærgen HELSINGBORG
01.11.194301.11.1943Kl 19.35 ankommet til Nykøbing Mors
02.11.194301.01.1944I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
01.01.194401.01.1944Hårdt anløb af anstødspælene i Glyngøre
01.01.194418.01.1944I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
18.01.194418.01.1944Kl 09.15 grundstødt på rejse fra Glyngøre til Nykøbing Mors
18.01.194418.01.1944Lodsbåden og senere 4 østersskrabere forsøgte at slæbe færgen af grunden
19.01.194419.01.1944Kl 09.00 trukket fri af grunden af dampfærgen HELSINGBORG
20.01.194402.08.1944I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
02.08.194402.08.1944Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors
03.08.194403.08.1944Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 07.00, ankom Aalborg (østhavnen) kl 13.30
03.08.194410.08.1944På bedding på Aalborg værft fra 03.08 kl 17.00 til 10.08 kl 14.35
10.08.194411.08.1944Aalborg værft
11.08.194411.08.1944Forsejlet fra Aalborg værft kl 09.00, ankom Nykøbing Mors kl 16.40
11.08.194411.08.1944Skiftede fra reservefærgelejet kl 19.00 og gået i fart kl 20.45
11.08.194422.08.1944I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 22.08 kl ca 18.00
22.08.194422.08.1944Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors kl ca 19.00
23.08.194416.09.1944Eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors. Kompressorcylindren er fornyet.
19.09.194413.10.1944I fart Glyngøre-Nykøbing Mors fra 19.09 kl 09.30
13.10.194413.10.1944Foretaget kompasretning
13.10.194410.01.1945I fart Glyngøre-Nykøbing Mors fra 19.09 kl 09.30
10.01.194510.01.1945Kl ca 05.00 grundstødt ud for Glyngøre, atter flot kl 10.00
10.01.194516.01.1945I fart Glyngøre-Nykøbing Mors fra 10.01 kl 10.48
16.01.194516.01.1945Dykkerundersøgt, det viste sig at et af skruebladene var lettere bøjet, mens skibsbunden blev konstateret ubeskadiget.
20.01.194521.01.1945Uregelmæssig sejlads på overfarten som følge af sne og is og uregelmæssigheder på banestrækningen.
22.01.194525.01.1945I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
26.01.194526.01.1945Uregelmæssig sejlads på overfarten som følge af sne og is
27.01.194527.01.1945Sejladsen indstillet som følge af snevanskeligheder på banen Glyngøre-Skive
28.01.194528.01.1945Uregelmæssig sejlads på overfarten som følge af sne og is
29.01.194531.01.1945I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
01.02.194501.02.1945Uregelmæssig sejlads på overfarten som følge af sne og is
02.02.194501.03.1945I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
02.03.194502.03.1945Uregelmæssig drift på banen Skive-Glyngøre, overfarten derfor indstillet
03.03.194513.03.1945I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
14.03.194514.03.1945Vandstand 60 cm under dagligt vande, derfor ingen vognoverførsel
15.03.194519.03.1945I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
19.03.194519.03.1945Kl 06.40 grundstødt, kom flot ved egen hjælp kl 07.50
19.03.194519.06.1945I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 19.06 kl 15.10
20.06.194520.06.1945Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 04.30, ankom Aalborg værft kl 09.30
20.06.1945xx.xx.1945Aalborg værft
xx.xx.1945xx.xx.1945Forsejlet fra Aalborg værft kl xx.xx, ankom Nykøbing Mors kl xx.xx
xx.xx.194502.10.1945I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
03.10.194504.10.1945Aalborg værft for bundbehandling
04.10.194512.10.1945Aalborg værft, på ophalerbedding fra 04.10 kl 11.30 til 12.10 kl 09.30
13.10.194506.11.1945Eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors. Færgen blev underkastet hovedsyn I.
07.11.194507.11.1945Kompasretning i Sallingsund fra kl 08.05 til 10.15
07.11.194522.02.1946I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
23.02.194624.02.1946Uregelmæssig sejlads på overfarten
25.02.194602.03.1946I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
03.03.194603.03.1946Uregelmæssig sejlads på overfarten
04.03.194619.06.1946I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
20.06.194620.06.1946Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 04.30, ankom Aalborg værft kl 09.30
20.06.194601.07.1946Aalborg værft, på ophalerbedding fra 20.06 kl 16.45 til 01.07 kl 13.15. Færgen blev underkastet hovedsyn I.
02.07.194602.07.1946Forsejlet fra Aalborg kl 08.25, foretaget kompasretning i Sallingsund, ankom Nykøbing Mors kl 15.36, i fart på tur 786 kl 17.10.
02.07.194608.01.1947I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
09.01.194709.01.1947Kompasretning i Sallingsund? Eller i fart?
10.01.194719.02.1947I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
20.02.194714.04.1947Uregelmæssig sejlads som følge af is, nok GLYNGØRE i fart
15.04.194712.05.1947I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
13.05.194721.05.1947Aalborg værft for bundbehandling. Var på Flydedokken fra 13.05 kl 15 til den 21.05.kl 14.
25.05.194727.06.1947Eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors. Færgen blev underkastet hovedsyn II.
28.06.194725.10.1947I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 25.10 kl 15.10
25.10.194726.10.1947Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors
26.10.194726.10.1947Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 09.30, ankom Aalborg (østhavnen) kl 15.20
26.10.194727.10.1947Aalborg værft
27.10.194727.10.1947Påbegyndt inddokning den 27.10 kl 07.00, stod tør i dok kl 09.00
27.10.194713.11.1947I dok på Aalborg værft for udbedring af isskader
13.11.194713.11.1947Uddokning påbegyndt kl 13.30, flot kl 14.00, fortøjet kl 15.00
13.11.194714.11.1947Aalborg værft
14.11.194714.11.1947Forsejlet fra Aalborg kl 07.15, foretaget kompasretning undervejs, ankom reservefærgelejet i Nykøbing Mors kl 13.15, i fart kl 17.15.
14.11.194731.07.1948I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 31.07 kl 15.16
31.07.194802.08.1948Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors for reparation
02.08.194802.08.1948Afgik reservefærgelejet kl 06.00, forsøgte at trække GLYNGØRE af
02.08.194802.08.1948Kl 10.20 opgivet at trække GLYNGØRE af grunden
02.08.194803.08.1948I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 03.08 kl 08.33
03.08.194831.08.1948Eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors til 31.08 kl 16.30. Færgen har været underkastet hovedsyn.
31.08.194802.09.1948Oplagt i Nykøbing Mors.
02.09.194802.09.1948Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 09.10, ankom Aalborg værft (flydedokken) kl 15.00
02.09.194814.09.1948Aalborg værft, også i dok.
14.09.194814.09.1948Ud af dokken kl 13.30 (flot), forhalet med 2 slæbebåde til Østhavnen an 15.45
15.09.194815.09.1948Kontrolmåling fra kl 08.00-12.30, derefter atter fortøjet i Østhavnen
16.09.194816.09.1948Forsejlet fra Aalborg kl 03.00, ankom Frihavnen i København kl 17.25
17.09.194817.09.1948Afgået Frihavnen for kontrolmåling kl 07.35, ankom Frihavnen kl 11.00
18.09.194818.09.1948Afventet bedre vejrforhold i Frihavnen
19.09.194819.09.1948Rettet kompasser i Frihavnen til kl 12.30, atter fortøjet kl 14.00
20.09.194820.09.1948Afgik Frihavnen kl 05.00 for at undersøge vejrforholdene
20.09.194820.09.1948Vendte om kl 05.30 (urolige vejrforhold), ankom Frihavnen kl 06.10
20.09.194820.09.1948Afgik kajen kl 14.00 for at give plads for PRINS CHRISTIAN
20.09.194820.09.1948Ankom atter til lejet kl 14.30
21.09.194821.09.1948Afgik Frihavnen kl 05.00, stadig dårligt vejr, ankom Frihavnen igen kl 07.40
22.09.194822.09.1948Forsejlet fra Frihavnen kl 05.00, stadig dårligt vejr, ankom Helsingør kl 10.20
23.09.194823.09.1948Afgik Helsingør kl 09.30, stadig dårligt vejr, ankom Helsingør kl 14.45
23.09.194825.09.1948Oplagt i Helsingør, afventet bedre vejr
25.09.194825.09.1948Forsejlet fra Helsingør kl 04.10, ankom Aalborg kl 18.25. Dette var sidste sejlads for egen kraft uden for Limfjorden.
26.09.194826.09.1948Forsejlet fra Aalborg kl 08.10, ankom reservefærgelejet i Nykøbing Mors kl 13.20
27.09.194827.09.1948Skiftet leje og gået i fart kl ca 10.50 (tur 778) på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten
27.09.194815.11.1948I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
16.11.194816.11.1948Uregelmæssig sejlads på overfarten
17.11.194807.09.1949I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 07.09 kl ca 15.20 (tur 779)
08.09.194903.10.1949Eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors. Færgen har været underkastet hovedsyn.
04.10.194904.10.1949Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 07.00, ankom Aalborg værft kl 13.45
04.10.194904.10.1949Stod tør i dokken på Aalborg værft kl 16.00
04.10.194921.10.1949I dok på Aalborg værft, ud af dokken 21.10 fra 07.30 til 08.00
21.10.194921.10.1949Forsejlet fra Aalborg kl 11.30, ankom reservefærgelejet i Nykøbing Mors kl 17.15
22.10.194922.10.1949Rettede kompasser og i fart på tur 786 kl 16.55
22.10.194903.09.1950I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 03.09 kl 05.59
03.09.195011.09.1950Oplagt for diverse skibsarbejder
11.09.195011.09.1950Oplagt for specifikationsoptagelse
12.09.195012.09.1950Afgået reservefærgelejet kl 08.40, ankommet værftet kl 08.55
12.09.195006.10.1950Eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors. Færgen har været underkastet hovedsyn. Herunder blev en ekstra starteluftbeholder installeret.
06.10.195006.10.1950Afgået værftet kl 14.00, afholdt diverse prøver og manøvrer på fjorden
06.10.195006.10.1950Ankom færgelejet kl 14.40, forhalet fra 15.15 til 15.25 til reservefærgelejet
06.10.195008.10.1950Værftet fortsatte malerarbejder i reservefærgelejet
08.10.195008.10.1950Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 04.55, ankom Aalborg værft kl 10.48
08.10.195010.10.1950Aalborg værft
10.10.195010.10.1950Forhalede til Aalborg værfts tørdok fra 13.30 til 13.50, stod tør kl 17.45
10.10.195017.10.1950Aalborg værft
17.10.195017.10.1950Uddokkede fra tørdokken kl 14.10
17.10.195019.10.1950Aalborg værft
19.10.195019.10.1950Forsejlet fra Aalborg værft kl 08.00, ankom Nykøbing Mors kl 14.00. Foretaget kompasretning.
20.10.195027.12.1950I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
27.12.195027.12.1950Færgen havde en grundstødning, men tog ikke skade
27.12.195023.01.1951I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
23.01.195123.01.1951Påsejlet farvandsafmærkningen, færgen tog ikke skade
23.01.195119.08.1951I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 19.08 kl ca 06
19.08.195119.08.1951Forhalede til reservefærgelejet fra kl 06.26 til kl 06.44
19.08.195119.08.1951Afgået reservefærgelejet kl 10.00, ankommet værftet kl xx.xx
19.08.195111.09.1951Årligt eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors. Færgen har været underkastet hovedsyn.
11.09.195111.09.1951Afgik værftet kl 09.45, ankom færgelejet kl 10.40, skiftede til reservefærgelejet kl 10.55-11.05.
12.09.195112.09.1951Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 10.55, ankom Aalborg værft kl 17.15 for dokning
12.09.195113.09.1951Aalborg værft
13.09.195128.09.1951I dok fra den 13.09 kl 09.10 til den 28.09 kl 07.00
28.09.195128.09.1951Aalborg værft
28.09.195128.09.1951Forsejlet fra Aalborg værft kl 08.45, ankom reservefærgelejet Nykøbing Mors 13.55. Foretaget kompasretning i Sallingsund.
28.09.195128.09.1951Gået i fart kl 19.00 på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten
28.09.195125.07.1952I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 25.07 kl 12.51
25.07.195225.07.1952Afsejlet færgelejet kl 13.00 til oplægning i reservefærgelejet, hvor mandskabet afvaskede hvid maling og tog forskellige grejer fra borde.
26.07.195226.07.1952Vaskede grå skibssider og skanseklædning indvendig, ilandtagning af redningsbælter og undersøgte samme for fornyelse.
27.07.195227.07.1952Lå oplagt i reservefærgelejet
28.07.195228.07.1952Afsejlet reservefærgelejet kl 06.35, ankom Søren Larsen og sønners værft kl 06.55, påbegyndt arbejdet ved værft kl 07.00.
28.07.195218.08.1952Eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors. Færgen har været underkastet hovedsyn.
18.08.195218.08.1952Afsejlet værftet kl 17.45, sejlede ind i reservefærgelejet og var fortøjet der kl 18.30
19.08.195219.08.1952Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 13.10, kl 15.58 passeret Aggersundbroen, ankom Aalborg værft kl 19.00 og fortøjede ved kaj.
20.08.195220.08.1952Afgået fra kajen kl 07.45, kl 08.30 trådte færgen, kl 09.10 stod færgen tør
20.08.195226.08.1952Aalborg værft for bundbehandling, i dok fra 20.08 kl 09.10 til den 26.08 kl 08.20
26.08.195226.08.1952Kl 06.30 kompasretter Riis Christensen ombord, kl 08.00 lods ombord i dokken, kl 08.20 flød i dokken, kl 08.40 afsejlede fra dokken, kl 08.55 passeret Limfjordsbroen, kl 09.00 passeret jernbanebroen, kl 11.30 minus lods, kl 13.25-15.35 gennemført kompasretning i Sallingsund, kl 16.00 ankom Nykøbing Mors og fortøjet i reservefærgelejet
27.08.195227.08.1952kl 09.30 afgik reservefærgelejet til jernbanelejet, i fart kl 09.50 på tur 776
27.08.195210.02.1953I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
10.02.195325.02.1953Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors på grund af isen
25.02.195323.08.1953I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 23.08 kl ca 06.30
23.08.195323.08.1953Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 07.00, ankom Aalborg værft kl 12.45 for dokning
23.08.195324.08.1953Aalborg værft. Færgen har været underkastet hovedsyn. Herunder blev 20 plader i bunden fornyet.
24.08.195314.09.1953I dok på Aalborg værft fra 24.08 kl 12 til 14.09 kl 06.30
14.09.195317.09.1953Aalborg værft
17.09.195317.09.1953Forsejlet fra Aalborg værft kl 07.00, foretaget kompasretning undervejs
17.09.195317.09.1953Ankom Nykøbing Mors kl 13.50. Forlod reservefærgelejet kl 16.00 for at gå i fart kl 16.55.
17.09.195301.02.1954I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 01.02 kl ca 13.30
01.02.195427.03.1954Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors på grund af isen
27.03.195421.07.1954I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 21.07 kl ca 09.00
21.07.195421.07.1954Afgået reservefærgelejet kl 16.00, ankommet værftet kl 16.12
21.07.195421.08.1954Årligt eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors. Færgen har været underkastet hovedsyn.
21.08.195421.08.1954Af værftet kl 19.00, an lejet kl 19.20, an reservefærgelejet kl 19.30
22.08.195422.08.1954Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 08.00, ankom Aalborg værft kl 14.30 for dokning
22.08.195423.08.1954Aalborg værft
23.08.195428.08.1954Aalborg værft, i dok fra 23.08 kl 10.30, færgen flød i dokken 28.08 kl 10.00
28.08.195428.08.1954Forsejlet fra Aalborg værft kl 11.30, ankom reservefærgelejet Nykøbing Mors 18.35
29.08.195429.08.1954Sejlads fra kl 07.30 til kl 09.30 for kompasretning
29.08.195429.08.1954Gået i fart kl 16.58 på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten
29.08.195405.03.1955I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
05.03.195510.03.1955Oplagt i inderhavnen i Nykøbing Mors på grund af isen
11.03.195511.03.1955Gennemført 5 dobbeltture på overfarten
12.03.195514.03.1955Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors på grund af isen
15.03.195513.08.1955I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 13.08 kl ca 09.30
14.08.195514.08.1955Afgået kl 13.45, ankommet værftet kl xx.xx
15.08.195514.09.1955Årligt eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors. Færgen har været underkastet hovedsyn. Et stk. hjælpemotor og et stk. kompressor udover det bestående blev installeret. Endvidere blev radar installeret og styrehus derfor ændret.
14.09.195514.09.1955Afgik værftet kl 16.30, ankom reservefærgelejet kl 17.45
14.09.195518.09.1955Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors
18.09.195518.09.1955Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 06.00, ankom Aalborg værft kl 11.55 for dokning
18.09.195519.09.1955Aalborg værft
19.09.195522.09.1955I dok fra 19.09 til 22.09
22.09.195523.09.1955Aalborg værft
23.09.195523.09.1955Forsejlet fra Aalborg værft kl 11.30, ankom reservefærgelejet Nykøbing Mors 18.20. Kompasretning foretaget i Livø Bredning.
24.09.195524.09.1955Justering af radar
25.09.195525.09.1955Gået i fart kl ca 08.00 på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten
25.09.195501.02.1956I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 01.02 kl ca 09.00
01.02.195601.02.1956Taget ud af drift på grund af is, hjulpet af isbryderen VALDEMAR
01.02.195610.03.1956Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors fra 01.02 kl 08.30 til 10.03.1956
10.03.195610.03.1956I fart Glyngøre-Nykøbing Mors i én dag fra kl 10.00 til 11.03 kl 07.10
11.03.195607.04.1956Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors fra 11.03 kl 07.10 til 07.04.1956
07.04.195607.04.1956Skifter fra reservefærgelejet kl 09.10 til lejet an kl 09.30
07.04.195618.08.1956I fart Glyngøre-Nykøbing Mors fra kl 09.50 til 18.08 kl 09.00
18.08.195619.08.1956Oplagt i reservefærgelejet fra 18.08 til 19.08 for rengøring/afvaskning
19.08.195619.08.1956Afgået kl 09.00, ankommet værftet kl xx.xx
19.08.195606.09.1956Årligt eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors. Færgen har været underkastet hovedsyn, herunder har færgen fået fornyet 90 meter kabel i salon og agterpeak.
06.09.195613.09.1956På bedding hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing M. fra 06.09 kl 14
13.09.195615.09.1956Sat i vandet kl 14.30 den 13.09, eftersynet slut den 15.09
15.09.195615.09.1956Afgik værftet kl 10.30 på prøvetur, ankom reservefærgelejet kl 12.00
15.09.195617.09.1956Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors
17.09.195617.09.1956Kompasretning
18.09.195617.11.1957I fart Glyngøre-Nykøbing Mors fra 18.09.1956 kl 09.15 til 17.11 1957 kl ca 08.45
17.11.195717.11.1957Afgået kl 14.00, ankommet værftet kl xx.xx
17.11.195710.12.1957Årligt eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors
10.12.195710.12.1957Afgik værftet kl xx.xx, ankom reservefærgelejet kl 11.30
10.12.195715.12.1957Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors
15.12.195715.12.1957Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 08.00, ankom Aalborg værft kl 14.55 for dokning
15.12.195719.12.1957Aalborg værft, tør i dok 16.12 kl 09.30, flød i dok 19.12 kl 08.35
19.12.195719.12.1957Forsejlet fra Aalborg værft kl 08.45, ankom i reservefærgelejet Nykøbing Mors 15.50. Kompasretning i Sallingsund.
20.12.195720.12.1957Tilrigning og rengøring i reservefærgelejet
21.12.195721.12.1957Gået i fart kl 09.50 på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten, tur 776
21.12.195703.01.1958Gået på grund den 03.01 kl 18.20
04.01.195804.01.1958Slæbt af grunden kl 14.12
04.01.195808.01.1958Forhaling til Sønderhavn for dykkerundersøgelse, derefter til reservefærgelejet
08.01.195815.01.1958Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors
15.01.195815.01.1958Gået i fart kl 09.50 på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten
15.01.195826.02.1958I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 26.02 kl ca 18.00 (tur 781)
26.02.195807.03.1958Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors på grund af isen
07.03.195807.03.1958Gået i fart kl 09.50 på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten
07.03.195812.03.1958I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 12.03 kl ca 14.00
12.03.195808.04.1958Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors på grund af isen
08.04.195808.04.1958Gået i fart kl ca 18 på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten
08.04.195816.08.1958I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 16.08 kl ca 11.00
16.08.195816.08.1958Forhalet til reservefærgelejet fra kl 11.00 til kl 11.37
16.08.195817.08.1958Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors
17.08.195817.08.1958Afgået kl 08.43, ankommet værftet kl 08.58
17.08.195806.09.1958Årligt eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors
06.09.195806.09.1958Afgik værftet kl 16.00 til Glyngøre, (prøvesejlads), ankom reservefærgelejet kl 16.55
06.09.195809.09.1958Oplagt i Nykøbing Mors
09.09.195809.09.1958Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 12.12, ankom Aalborg værft kl 18.20 for dokning
09.09.195817.09.1958Aalborg værft, i dok fra 10.09 til 17.09 kl 08.00
17.09.195817.09.1958Forsejlet fra Aalborg værft kl 10.25, ankom reservefærgelejet Nykøbing Mors 16.20
17.09.195817.09.1958Kompasretning i Løgstør bredning under forsejling Aalborg-Nykøbing Mors
18.09.195818.09.1958Gået i fart kl xx.xx på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten
18.09.195817.08.1959I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 17.08.1959 om morgenen
17.08.195917.08.1959I fart fra 09.50 til kl 14.00 den 17.08.
17.08.195917.08.1959Afgået kl 14.00, ankommet værftet kl xx.xx
17.08.195911.09.1959Årligt eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors
11.09.195911.09.1959Afgik værftet kl 13.15, ankom reservefærgelejet kl 14.30
11.09.195913.09.1959Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors
13.09.195913.09.1959Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 09.08, ankom Aalborg værft kl 15.30 for dokning
13.09.195917.09.1959Aalborg værft, dokning
17.09.195917.09.1959Forsejlet fra Aalborg værft kl 06.15, ankom reservefærgelejet Nykøbing Mors 12.25
17.09.195917.09.1959Gået i fart kl 18.45 på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten
17.09.195921.01.1960I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 08.30 om morgenen
22.01.196026.01.1960Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors på grund af isen
27.01.196030.01.1960I fart Glyngøre-Nykøbing Mors fra 27.01 kl 09.00 til 30.01 kl 12.15
30.01.196028.02.1960Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors på grund af isen
28.02.196015.08.1960I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 15.08 om formiddagen
15.08.196015.08.1960Ankom til Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors kl 15.00
16.08.196003.09.1960Årligt eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors
04.09.196004.09.1960Forsejlet fra Nykøbing Mors kl xx.xx, ankom Aalborg værft kl xx.xx for dokning (sejltid 7 timer og 35 minutter)
05.09.196010.09.1960Aalborg værft
10.09.196010.09.1960Forsejlet fra Aalborg værft kl xx.xx, ankom Nykøbing Mors kl xx.xx (sejltid 7 timer og 55 minutter)
10.09.196010.09.1960Gået i fart kl ca 16.30 på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten
10.09.196015.01.1961I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 15.01.1961
15.01.196115.01.1961Færgen fik maskinhavari (knækket krumtapaksel) kl ca 16.00
16.01.196116.01.1961Forhalet fra stationslejet til reservefærgelejet an kl 11.35, alt vand aftappet
16.01.196122.05.1961Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors for reparation og eftersyn
23.05.196123.05.1961Slæbt til Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors
23.05.196116.06.1961Eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors
16.06.196116.06.1961Afgik værftet kl 09.00 på prøvetur og kompasretning
16.06.196117.06.1961Prøveture
18.06.196118.06.1961Gået i fart kl 09.50 på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten
18.06.196113.08.1961I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 13.08.1961 kl ca 08.30
13.08.196113.08.1961Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 09.15, ankom Aalborg værft kl 15.30 for dokning
13.08.196116.08.1961Aalborg værft for bundbehandling, i dok fra 14.08 kl 08.30 til 16.08 kl 14.50
16.08.196116.08.1961Forsejlet fra Aalborg værft kl 15.30, ankom Nykøbing Mors kl 20.45
16.08.196116.08.1961Forhalet fra reservefærgelejet til stationsfærgelejet an 21.30
16.08.196116.08.1961Gået i fart kl 22.30 på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten
16.08.196104.09.1961I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 04.09.1961
04.09.196104.09.1961Færgen fik cylinderhavari kl 01.15 natten mellem 03.09 og 04.09
04.09.196104.09.1961Forhalet fra stationslejet kl 10.00 til reservefærgelejet an 11.35
04.09.196120.10.1961Reparation i reservefærgelejet, agterste cylinderblok, knækket krumtap og begge svinghul sendt til A/S Frichs for reparation
20.10.196120.10.1961Afgik reservefærgeleje kl 09.45 til 10.45 på prøvetur
20.10.196120.10.1961Afgik reservefærgeleje kl 15.00 til 15.50 på ny prøvetur
21.10.196121.10.1961Forhalet fra reservefærgelejet til færgelejet kl 16.00
21.10.196121.10.1961Gået i fart kl 16.58 på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten
21.10.196113.11.1961I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 13.11.1961
13.11.196113.11.1961Aflyste 3 dobbeltture for maskinreparation
13.11.196111.12.1961I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 11.12.1961
11.12.196111.12.1961Aflyste 1 dobbelttur for maskinreparation
11.12.196117.02.1962I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 17.02.1962 kl ca 18
17.02.196203.03.1962Oplagt for reparation af cylinderhovedstøttehavari
03.03.196203.03.1962Gået i fart kl ca 14.00 på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten
03.03.196207.03.1962I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 07.03.1962 kl 11.45
07.03.196208.03.1962Oplagt i reservefærgelejet fra 07.03 kl 11.45 til 08.03.1962 kl 09.30
08.03.196220.08.1962I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 20.08.1962 om morgenen
20.08.196220.08.1962Afgået kl 09.15, ankommet værftet kl 09.30
20.08.196208.09.1962Årligt eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors
08.09.196208.09.1962Afgik værftet kl 11.30, ankom reservefærgelejet kl 13.50
09.09.196209.09.1962Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 07.00, ankom Aalborg værft kl 13.30 for dokning, kompasrettet undervejs
09.09.196214.09.1962Aalborg værft for bundbehandling
14.09.196214.09.1962Forsejlet fra Aalborg værft kl 05.40, ankom reservefærgelejet Nykøbing Mors 11.15
14.09.196214.09.1962Gået i fart kl 16.58 på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten
14.09.196203.01.1963I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 03.01.1963
03.01.196318.04.1963Oplagt i reservefærgelejet på grund af is fra 03.01 kl 14 til 18.04.1963 kl 13
18.04.196311.08.1963I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 11.08.1963
11.08.196311.08.1963Afgået reservefærgelejet kl 19.00, ankommet værftet kl 19.30
12.08.196330.08.1963Årligt eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors
30.08.196330.08.1963Afgik værftet kl 16.06, ankom reservefærgelejet kl 18.00
30.08.196301.09.1963Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors og prøvesejladser
01.09.196301.09.1963Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 09.00, ankom Aalborg værft kl 15.25 for dokning
02.09.196305.09.1963Aalborg værft, bundbehandling, skruer skiftet
06.09.196306.09.1963Forsejlet fra Aalborg værft kl 05.15, ankom reservefærgelejet Nykøbing Mors 11.46
06.09.196307.09.1963Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors
07.09.196307.09.1963Gået i fart kl 10.42 på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten
07.09.196316.09.1963I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
16.09.196328.09.1963Oplagt for reparation af cylinderhovedstøttehavari
28.09.196301.04.1964I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 01.04.1964
01.04.196401.04.1964Afgået kl 18.10 fra lejet, ankommet værftet kl 18.30
01.04.196414.05.1964Årligt eftersyn hos Søren Larsen og sønners værft i Nykøbing Mors
14.05.196414.05.1964Afgik værftet kl 16.08, ankom reservefærgelejet kl 17.10. Prøvetur efter udskiftning af motorstativ.
14.05.196415.05.1964Oplagt i reservefærgelejet i Nykøbing Mors
15.05.196415.05.1964Jernbanevogn i land + kompasretning
16.05.196416.05.1964Prøvetur efter udskiftning af motorstativ. Gået i fart kl 16.20 på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten.
16.05.196424.09.1964I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
24.09.196424.09.1964Forsejlet fra Nykøbing Mors kl xx.xx, ankom Aalborg værft kl xx.xx for dokning (sejltid 6 timer og 10 minutter)
24.09.196426.09.1964Aalborg værft, bundbehandling
26.09.196426.09.1964Forsejlet fra Aalborg værft kl xx.xx, ankom Nykøbing Mors kl xx.xx (sejltid 6 timer og 35 minutter)
26.09.196422.09.1965I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
22.09.196523.09.1965Forsejlet fra Nykøbing Mors kl xx.xx, ankom Aalborg værft kl xx.xx for dokning (sejltid 6 timer og 50 minutter)
23.09.196502.10.1965Aalborg værft, årligt eftersyn. Inddokket fra 23.09 kl 10.50, uddokket 02.10 kl 06.15
02.10.196508.10.1965Aalborg værft, årligt eftersyn. Forsejlet fra Aalborg værft kl xx.xx, ankom Nykøbing Mors kl xx.xx. (sejltid 7 timer og 13 minutter)
09.10.196509.10.1965Kompasrettet
09.10.196509.01.1966I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
10.01.196631.01.1966Uregelmæssig sejlads på overfarten på grund af is
01.02.196605.02.1966I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
06.02.196612.02.1966Uregelmæssig sejlads på overfarten på grund af is
13.02.196614.02.1966Kun sejlet en halv dobbelttur hver dag på grund af rorskade
15.02.196603.03.1966Uregelmæssig sejlads på overfarten på grund af is
04.03.196613.09.1966I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
13.09.196613.09.1966Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 11.45, ankom Aalborg værft kl 18.20
13.09.196601.10.1966Aalborg værft, årligt eftersyn
01.10.196601.10.1966Forsejlet fra Aalborg værft kl 08.00, ankommet Nykøbing Mors kl 16.15,kompasrettet undervejs
02.10.196602.10.1966Gået i fart kl 07.55 på Glyngøre-Nykøbing Mors overfarten
02.10.196609.10.1967I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
10.10.196710.10.1967Forsejlet fra Nykøbing Mors kl xx.xx, ankom Aalborg værft kl xx.xx for eftersyn (sejltid 7 timer og 30 minutter)
11.10.196726.10.1967Aalborg værft, årligt eftersyn
27.10.196727.10.1967Forsejlet fra Aalborg værft kl xx.xx, ankom Nykøbing Mors kl xx.xx, kompasrettet undervejs, (sejltid 8 timer og 40 minutter)
28.10.196714.01.1968I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
15.01.196817.01.1968Sejlads først indstillet i 17 timer, så uregelmæssig drift
18.01.196818.05.1968I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
19.05.196819.05.1968Forsejlet fra Nykøbing Mors kl xx.xx, ankom Aalborg værft kl xx.xx for eftersyn (sejltid 6 timer og 25 minutter)
20.05.196822.05.1968Aalborg værft, bundbehandling og det mest nødvendige eftersyn
23.05.196823.05.1968Kompasretning samt forsejlet fra Aalborg til Nykøbing Mors (sejltid 7 timer og 10 minutter)
24.05.196805.05.1969I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
06.05.196906.05.1969Forsejlet fra Nykøbing Mors kl 06.00, ankom Aalborg værft kl 11.50 for eftersyn
06.05.196912.05.1969Aalborg værft, årligt eftersyn
12.05.196912.05.1969Afsejlede Østhavnen 17.00, 17.40 ind i dok 1, trådte 17.45, 18.10 tør i dokken
12.05.196921.05.1969I dok I på Aalborg værft
21.05.196921.05.1969Dok ned kl 12.20, skib flød kl 12.50, kl 12.55 ud af dok, forhalede til udvendig side af af dok 2.
21.05.196923.05.1969Aalborg værft, årligt eftersyn
23.05.196923.05.1969Forsejlet fra Aalborg værft kl 14.00, passeret broerne kl 14.22, kl 16.25 melder maskinen halv fart grundet utæt toppakning, kl 17.05 fortøjet i Løgstør havn for reparation og landsætning af lods, kl 18.46 afsejlet, kl 19.05 til kl 20.50 foretaget omsvajning for kompasretning, kl 20.50 fortsat sejladsen, ankom færgelejet kl 22.34 (i tiden fra 21.50 til 22.10 foretaget FF (forceret frem) og FB (forceret bak) prøver ved Ørodde
24.05.196922.09.1969I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
22.09.196922.09.1969Oplagt en del af døgnet på grund af storm, kun sejlet 6 dobbeltture
23.09.196915.01.1970I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
15.01.197016.01.1970Sejladsen indstillet på grund af isgang
17.01.197031.03.1970I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
01.04.197001.04.1970Forsejlet fra Nykøbing Mors kl xx.xx, ankom Aalborg værft kl xx.xx for eftersyn (sejltid 9 timer)
02.04.197002.04.1970Aalborg værft, årligt eftersyn
02.04.197008.04.1970I dok på Aalborg værft
08.04.197017.04.1970Aalborg værft, årligt eftersyn
17.04.197017.04.1970Forsejlet fra Aalborg til Løgstør på 5 timer, kompasrettet undervejs
18.04.197018.04.1970Forsejlet fra Løgstør til Nykøbing M
18.04.197018.04.1970I fart Glyngøre-Nykøbing Mors fra 18.04 kl xx.xx
18.04.197007.03.1971I fart Glyngøre-Nykøbing Mors til 07.03.1971
07.03.197124.03.1971Aalborg værft, årligt eftersyn
24.03.197124.03.1971Kompasrettet
25.03.197107.04.1971I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
07.04.197112.04.1971Grundstødning ved Nykøbing Mors
12.04.197122.05.1971I fart Glyngøre-Nykøbing Mors
22.05.197122.05.1971Sidste dag i fart med passagerer på Glyngøre-Nykøbing Mors
23.05.197121.11.1971Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
22.11.107124.11.1971Ingen sejlads på grund af manglende toggang
25.11.197129.03.1972Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
30.03.197203.04.1972Ingen sejlads
04.04.197227.04.1972Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
28.04.197230.04.1972Ingen sejlads
01.05.197226.05.1972Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
27.05.197227.05.1972Ingen sejlads
28.05.197208.07.1972Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
09.07.197209.07.1972Forsejlet fra Nykøbing Mors til Aalborg
10.07.197214.07.1972Aalborg værft, dokning og bundbehandling
14.07.197214.07.1972Forsejlet fra Aalborg til Nykøbing Mors
15.07.197216.07.1972Ligget i Nyborg Mors
17.07.197207.08.1972Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
07.08.197207.08.1972Kompasrettet
07.08.197222.12.1972Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
23.12.197226.12.1972Ingen sejlads
27.12.197229.12.1972Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
30.12.197201.01.1973Ingen sejlads
02.01.197318.04.1973Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
19.04.197323.04.1973Ingen sejlads
24.04.197317.05.1973Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
18.05.197318.05.1973Ingen sejlads
19.05.197301.06.1973Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
02.06.197302.06.1973Ingen sejlads
03.06.197310.06.1973Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
11.06.197311.06.1973Ingen sejlads
12.06.197306.07.1973Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
07.07.197308.07.1973Forsejlet fra Nykøbing Mors til Aalborg en af disse dage
09.07.197313.07.1973Aalborg værft, dokning og bundbehandling
14.07.197314.07.1973Kompasrettet
15.07.197315.07.1973Må have ligget i Nykøbing Mors
16.07.197321.12.1973Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
22.12.197326.12.1973Ingen sejlads
27.12.197327.12.1973Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
28.12.197301.01.1974Ingen sejlads
02.01.197410.04.1974Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
11.04.197415.04.1974Ingen sejlads
16.04.197409.05.1974Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
10.05.197410.05.1974Ingen sejlads
11.05.197422.05.1974Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
23.05.197423.05.1974Ingen sejlads
24.05.197402.06.1974Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
03.06.197403.06.1974Ingen sejlads
04.06.197405.07.1974Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
06.07.197407.07.1974Forsejlet fra Nykøbing Mors til Aalborg en af disse dage
08.07.197412.07.1974Aalborg værft, dokning og bundbehandling
12.07.197412.07.1974Kompasrettet
13.07.197414.07.1974Må have ligget i Nykøbing Mors
15.07.197423.12.1974Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
24.12.197401.01.1975Ingen sejlads
02.01.197510.02.1975Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
11.02.197511.02.1975Ingen sejlads (hvorfor?)
12.02.197526.03.1975Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
27.03.197531.03.1975Ingen sejlads
01.04.197524.04.1975Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
25.04.197525.04.1975Ingen sejlads
26.04.197507.05.1975Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
08.05.197508.05.1975Ingen sejlads
09.05.197518.05.1975Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
19.05.197519.05.1975Ingen sejlads
20.05.197504.07.1975Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
05.07.197506.07.1975Forsejlet fra Nykøbing Mors til Aalborg en af disse dage
07.07.197511.07.1975Aalborg værft, dokning og bundbehandling
12.07.197512.07.1975Kompasrettet
13.07.197513.07.1975Må have ligget i Nykøbing Mors
14.07.197523.12.1975Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
24.12.197501.01.1976Ingen sejlads
02.01.197614.04.1976Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
15.04.197620.04.1976Ingen sejlads
21.04.197613.05.1976Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
14.05.197614.05.1976Ingen sejlads
15.05.197626.05.1976Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
27.05.197627.05.1976Ingen sejlads
28.05.197606.06.1976Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
07.06.197607.06.1976Ingen sejlads
08.06.197602.07.1976Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
03.07.197603.07.1976Forsejlet fra Nykøbing Mors til Aalborg
04.07.197608.07.1976Aalborg værft, dokning og bundbehandling
09.07.197609.07.1976Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
10.07.197610.07.1976Kompasrettet
11.07.197611.10.1976Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
12.10.197612.10.1976Ingen sejlads
13.10.197623.12.1976Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
24.12.197602.01.1977Ingen sejlads
03.01.197706.04.1977Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
07.04.197711.04.1977Ingen sejlads
12.04.197705.05.1977Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
06.05.197706.05.1977Ingen sejlads
07.05.197718.05.1977Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
18.05.197718.05.1977Skrivelse om at trafikministeren godkendte at overfarten indstiltes den 1.10.1977 før Sallingsundbroen åbner (dennes åbning blev forsinket til juni 1978)
19.05.197719.05.1977Ingen sejlads
20.05.197729.05.1977Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
30.05.197730.05.1977Ingen sejlads
31.05.197710.06.1977Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
10.06.197710.06.1977Der fremsendtes skrivelse om færgen evt kan indsættes på Esbjerg-Fanø overfarten, hvilket skibsinspektøren afviste som helt urealistisk
10.06.197708.07.1977Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
09.07.197717.07.1977Ingen sejlads
18.07.197707.09.1977Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
07.09.197707.09.1977En ide om at overdrage færgen til Jernbanemuseet, der så kunne udleje den til Morsø kommune, undersøges, men afvises af DSB-instanser som urealistisk
07.09.197730.09.1977Godsfærge med cirka fire dobbeltture på mandage til fredage
01.10.197701.10.1977Sejlet to dobbeltture for overførsel af Struer Jernbaneorkester
02.10.197702.10.1977Ligget i Nykøbing Mors
03.10.197705.10.1977Sejlede materiel, skinner med mere væk fra Nykøbing Mors
05.10.197705.10.1977DSB indhentede tilbud på salg af færgen til ophugning
06.10.197707.10.1977Sejlede materiel, skinner med mere væk fra Nykøbing Mors
08.10.197712.12.1977Oplagt i Nykøbing Mors
12.12.197712.12.1977DSB udbyder færgen til salg
12.12.197717.01.1978Oplagt i Nykøbing Mors
17.01.197817.01.1978DSB bekræftede at færgen kunne sælges til Foreningen tilbevarelse af færgen MORSØ under forudsætning af Finansudvalgets godkendelse
17.01.197815.03.1978Oplagt i Nykøbing Mors
15.03.197815.03.1978Finansudvalget tiltræder at færgen kan sælges til Foreningen til bevarelse af færgen MORSØ for 5.000,-
15.03.197810.04.1978Oplagt i Nykøbing Mors
10.04.197810.04.1978Solgt til "Foreningen til bevarelse af færgen MORSØ" ved vognmand Aage P. Kibsgaard, Erslev, Mors for en symbolsk pris på 5.000,- med en del klausuler
10.04.197810.04.1978Vognmand Aage Povlsen Kibsgaard, Solbjerg pr. Erslev vælges til KR
27.05.197804.06.1978Planlagt til at sejle med passagerer hver dag i forbindelse med indvielsen af Sallingsundbroen.
09.09.198109.09.1981Generalforsamling om salg af skibet
19.10.198119.10.1981Fortsat oplagt i Nykøbing Mors
26.03.198226.03.1982Slæbt fra Nykøbing Mors til Aalborg af GOLIATH 1
26.03.198218.05.1982Oplagt i Aalborg
18.05.198218.05.1982Solgt til produkthandler Elmar Eigaard Andersen i Nørresundby
18.05.198222.07.1982Oplagt i Aalborg
22.07.198222.07.1982Meldtes denne dag solgt til en amerikaner til sejlads i Caribien
22.07.1982xx.11.1982Oplagt i Aalborg
xx.11.1982xx.11.1982Registreret solgt til John Brejnbjerg Staaling i Viborg for ophugning
xx.11.198215.06.1983Oplagt i Aalborg
15.06.198315.06.1983Slæbt fra Aalborg kl 10.00 af Svendborg Bugsers DANASUND
16.06.198316.06.1983Ankommet til Vejle kl 11.15
16.06.198322.06.1983Ophugning i Vejle hos John Schmidts produktforretning påbegyndt
22.06.198322.06.1983Set under ophugning i Vejle
22.06.198329.09.1983Ophugget i Vejle
29.09.198329.09.1983Rapporteres som ophugget
Kilder: Forskningsgruppen hos Dansk Færgehistorisk Selskab, især Alf Arvidsson, Brian Krause, Jørn-Bent Jensen, Morten Salicath, Peter Simonsen og Preben Jensen.
”Det redaktionelle ansvar er Morten Salicath”
Senest opdateret: 2024-05-19