2024

DFDS færge KONG OLAV V i København d. 12/7-1968. Den blev leveret i juni 1968 og indsat på ruten København – Oslo, hvor den sejlede indtil 1983. Solgt i 1984. Ophugget i 1994, efter en stor brand ombord i august 1993. Foto: Jørn-Bent Jensen
Scandlines færgen KARL CARSTENS oplagt i Rødby i 2000. Den blev leveret til Deutsche Bundesbahn i 1986 og sejlede på ruten Rødby – Puttgarden indtil d. 18. december 1997. Solgt i 2000 til Hays Ships. Er siden blevet ombygget til en flydende produktionsenhed og opholder sig i dag i den Mexicanske Golf, under navnet HELIX PRODUCER I. Foto: Peter Hobel
Scandlines færgen KARL CARSTENS oplagt i Rødby i 2000. Den blev leveret til Deutsche Bundesbahn i 1986 og sejlede på ruten Rødby – Puttgarden indtil d. 18. december 1997. Solgt i 2000 til Hays Ships. Er siden blevet ombygget til en flydende produktionsenhed og opholder sig i dag i den Mexicanske Golf, under navnet HELIX PRODUCER I. Foto: Peter Hobel
STENA NAUTICA i Halmstad d. 23/11-1998. Oprindelig leveret som NIELS KLIM til DSB i 1986, hvor den sejlede på ruten Aarhus – Kalundborg indtil 1991, herefter solgt til Stena Line. Foto: Peter Hobel
STENA NAUTICA i Halmstad d. 23/11-1998. Oprindelig leveret som NIELS KLIM til DSB i 1986, hvor den sejlede på ruten Aarhus – Kalundborg indtil 1991, herefter solgt til Stena Line. Foto: Peter Hobel
HINRICH-WILHELM KOPF i Cuxhaven d. 13/5-2000. Oprindelig leveret som PRINSESSE ELISABETH til DSB i 1964, hvor den sejlede indtil 1998, hvor den blev solgt til Elbe-Ferry. Solgt til ophugning i Indien i 2004. Foto: Peter Hobel
JOCHEN STEFFEN på Elben d. 13/5-2000. Oprindelig leveret som PRINSESSE ANNE-MARIE til DSB i 1960, hvor den sejlede indtil 1998, hvor den blev solgt til Elbe-Ferry. Solgt til ophugning i Indien i 2004. Foto: Peter Hobel
WILHELM KAISEN d. 13/5-2000. Oprindelig leveret som NAJADEN til DSB i 1967, hvor den sejlede indtil 1998, hvor den blev solgt til Elbe-Ferry. Solgt til tyrkiske Ak-Günler i 2003. Solgt til ophugning i Tyrkiet i 2011. Foto: Peter Hobel