2024

FELIX oplagt i Helsingborg i 2000. Leveret i 1996 til Scandlines og indsat på ruten Dragør – Limhamn, hvor den sejlede indtil d. 31. oktober 1999. Er i dag ejer af græske Seajets, hvor den ligger oplagt under navnet SPEED JET. Foto: Peter Hobel
FELIX oplagt i Helsingborg i 2000. Leveret i 1996 til Scandlines og indsat på ruten Dragør – Limhamn, hvor den sejlede indtil d. 31. oktober 1999. Er i dag ejer af græske Seajets, hvor den ligger oplagt under navnet SPEED JET. Foto: Peter Hobel
ANDREA i Reykjavik d. 7/6-2024. Leveret i 1972 til Moltzau Line som SUNDBUSS MAGDELONE og indsat mellem Helsingør og Helsingborg. Her sejlede den indtil 2007, hvor den blev solgt til Marin Event Väst hvor den fik navnet MAGDELONE. Solgt til Island i 2009, hvor den fik dens nuværende navn. Foto: Michael Koefoed-Hansen
ANDREA i Reykjavik d. 7/6-2024. Leveret i 1972 til Moltzau Line som SUNDBUSS MAGDELONE og indsat mellem Helsingør og Helsingborg. Her sejlede den indtil 2007, hvor den blev solgt til Marin Event Väst hvor den fik navnet MAGDELONE. Solgt til Island i 2009, hvor den fik dens nuværende navn. Foto: Michael Koefoed-Hansen
ELDEY ankommer til Reykjavik d. 7/6-2024. Leveret i 1971 til Moltzau Line som SUNDBUSS ERASMUS og indsat mellem Helsingør og Helsingborg. Her sejlede den indtil 2001, hvor den blev solgt til Ven Trafiken hvor den først fik navnet ERASMUS og efterfølgende NORREBORG. Solgt til Island i 2015, hvor den fik dens nuværende navn. Foto: Michael Koefoed-Hansen
ELDEY ankommer til Reykjavik d. 7/6-2024. Leveret i 1971 til Moltzau Line som SUNDBUSS ERASMUS og indsat mellem Helsingør og Helsingborg. Her sejlede den indtil 2001, hvor den blev solgt til Ven Trafiken hvor den først fik navnet ERASMUS og efterfølgende NORREBORG. Solgt til Island i 2015, hvor den fik dens nuværende navn. Foto: Michael Koefoed-Hansen
DFDS færge KONG OLAV V i København d. 12/7-1968. Den blev leveret i juni 1968 og indsat på ruten København – Oslo, hvor den sejlede indtil 1983. Solgt i 1984. Ophugget i 1994, efter en stor brand ombord i august 1993. Foto: Jørn-Bent Jensen
Scandlines færgen KARL CARSTENS oplagt i Rødby i 2000. Den blev leveret til Deutsche Bundesbahn i 1986 og sejlede på ruten Rødby – Puttgarden indtil d. 18. december 1997. Solgt i 2000 til Hays Ships. Er siden blevet ombygget til en flydende produktionsenhed og opholder sig i dag i den Mexicanske Golf, under navnet HELIX PRODUCER I. Foto: Peter Hobel
Scandlines færgen KARL CARSTENS oplagt i Rødby i 2000. Den blev leveret til Deutsche Bundesbahn i 1986 og sejlede på ruten Rødby – Puttgarden indtil d. 18. december 1997. Solgt i 2000 til Hays Ships. Er siden blevet ombygget til en flydende produktionsenhed og opholder sig i dag i den Mexicanske Golf, under navnet HELIX PRODUCER I. Foto: Peter Hobel
STENA NAUTICA i Halmstad d. 23/11-1998. Oprindelig leveret som NIELS KLIM til DSB i 1986, hvor den sejlede på ruten Aarhus – Kalundborg indtil 1991, herefter solgt til Stena Line. Foto: Peter Hobel
STENA NAUTICA i Halmstad d. 23/11-1998. Oprindelig leveret som NIELS KLIM til DSB i 1986, hvor den sejlede på ruten Aarhus – Kalundborg indtil 1991, herefter solgt til Stena Line. Foto: Peter Hobel
HINRICH-WILHELM KOPF i Cuxhaven d. 13/5-2000. Oprindelig leveret som PRINSESSE ELISABETH til DSB i 1964, hvor den sejlede indtil 1998, hvor den blev solgt til Elbe-Ferry. Solgt til ophugning i Indien i 2004. Foto: Peter Hobel
JOCHEN STEFFEN på Elben d. 13/5-2000. Oprindelig leveret som PRINSESSE ANNE-MARIE til DSB i 1960, hvor den sejlede indtil 1998, hvor den blev solgt til Elbe-Ferry. Solgt til ophugning i Indien i 2004. Foto: Peter Hobel
WILHELM KAISEN d. 13/5-2000. Oprindelig leveret som NAJADEN til DSB i 1967, hvor den sejlede indtil 1998, hvor den blev solgt til Elbe-Ferry. Solgt til tyrkiske Ak-Günler i 2003. Solgt til ophugning i Tyrkiet i 2011. Foto: Peter Hobel