2021

THOR SYDFYEN svajer ved Fynshav i juni 2004. Oprindelig leveret til Spodsbjerg-Tårs Ruten A/S i 1978. Ophugget i Tyrkiet i 2021. Foto: Lasse Micheelsen
AKER-2 under ophugning på Masnedø d. 5/2-1976. Leveret som PARKESTON til DFDS i 1925, som ejede den indtil 1964, hvor den blev solgt til Norge. Foto: DFHS arkiv
ØEN (Leveret som EGESKOV i 1937 til Sydfyenske Dampskibsselskab A/S) i Korsør d. 8/12-1990. Den er i dag husbåd i Marstal, hvor den har fået dens gamle navn EGESKOV tilbage. Foto: DFHS arkiv
FAABORG II i det Sydfynske Øhav d. 25/6-2011. Den blev i juli 2012 solgt til ophugning hos Fornaes Shipbreaking i Grenaa. Foto: Bernt Skjøtt
SPODSBJERG fotograferet i Spodsbjerg d. 7/8-1975. Leveret i 1972 til Øernes Dampskibsselskab som ÆRØ-PILEN, men allerede i 1974 solgt til Sydfyenske Dampskibsselskab, hvor den fik navnet SPODSBJERG. Ophugget i 2012. Foto: DFHS arkiv
TAARS fotograferet d. 7/8-1975. Den sejlede for Sydfyenske Dampskibsselskab, fra 1966 til 1985, hvor den blev solgt til Estland. Ophugget i 2008.  Foto: DFHS arkiv
Den tidligere DSB færge BROEN, på værft i Aarhus d. 18/7-2001. Foto: Torben Rasmussen
Træfærgen UDBYHØJ fotograferet d. 12/7-2006. Den sejlede over Randersfjord fra 1967 til 2006. Oprindelig bygget som SVENDBORGSUND i 1947. Foto: Bernt Skjøtt
Oversigtsplan af DJURSLAND (leveret som DJURSLAND II i 1974), fotograferet d. 30. april 1994, hvilket var dens sidste dag på ruten Grenaa - Hundested. Den kom efterfølgende til De Kanariske Øer, og derefter Middelhavet, inden den blev ophugget i 2010. Foto: Peter Sørensen
DSB-færgen HEIMDAL (1930), ved ophugningskajen hos H J Hansen i Odense d. 4/8-1975. Ved siden af ses noget af isbryderen STOREBJRØN. Foto: DFHS arkiv
De to Stena Line færger, STENA NAUTICA og STENA PRINCE i Grenaa d. 19/7-1998. STENA NAUTICA sejler stadig for Stena Line, mens STENA PRINCE blev solgt til Italien i 1999, og er i dag oplagt i Grækenland. Foto: Bernt Skjøtt
KRAKA oplagt i Halsskov færgehavn d. 31. maj 1997. Foto: Bernt Skjøtt